DESAFIO

Fem Power Box é um clube de assinatura e curadoria de acessórios brasileiros para pessoas que se identificam como mulheres. Nosso principal desafio foi desenvolver a estratégia da marca, universo verbal e visual que resultassem em um posicionamento único de marca, e que satisfizesse necessidades emocionais e racionais de um grupo de mulheres que buscam praticidade e auto expressão.  


THE CHALLENGE

Fem Power Box is an accessories subscription and curator box for people who identify themselves as women. Our main challenge was to develop the brand strategy, verbal and visual universe that would result in a unique brand positioning, and which would satisfy the emotional and rational needs of a group of women who seek practicality and self-expression.


​​​​​​​A SOLUÇÃO

A Fem Power Box foi construída em quatro valores principais de marca: paixão, magnetismo, poder e liberdade, impulsionando mulheres a buscarem sua própria identidade e estilo. A marca celebra as múltiplas e diversas possibilidades de ser mulher através da moda e de acessórios!

A tagline "Mulheres que brilham" resume o propósito da marca em três pontos importantes: faz conexão com mulheres confiantes; reforça o espírito de comunidade e apoio entre mulheres; e remete – sutilmente – ao produto vendido pela marca. A Fem Power Box é intolerante a qualquer tipo de preconceito e foi por meio de ilustrações que traduzimos este conceito: quatro personagens com estilos, etnias e comportamentos completamente diferentes – mas todas possuem algo em comum: são mulheres fortes, confiantes e que usam acessórios como um meio de expressão.


THE SOLUTION​​​​​​​

The Fem Power Box is built on four core values: passion, magnetism, power and freedom, encouraging women to seek their own identity and style. The brand celebrates the multiple and diverse possibilities of being a woman through fashion and accessories!

The tagline "Mulheres que brilham – in english "Women who shine" – sums up the brand's purpose in three important points: it connects with confident women; strengthens the spirit of community and support among women; and refers – subtly – to the product sold by the brand. Fem Power Box is intolerant of any kind of prejudice and it was through illustrations that we translated this concept: four characters with completely different styles, ethnicities and behaviors – but they all have something in common: they are strong, confident women who wear accessories as a form of expression.

Back to Top